Развитието
За първата година от съществуването си компанията беше обявена за най-голямата инвестиция на зелено и получи отличието “Инвестиция на годината”. В развитието на мрежата и услугите на GLOBUL тогава са вложени над 1,1 млрд. лева.
През август 2005 г. 100% от акциите на компанията бяха закупени от COSMOTE Group – основен играч на телекомуникационния пазар в Гърция, Румъния, Албания и Македония. През пролетта на 2006 г. компанията промени своята корпоративна идентичност, за да отрази промяната в собствеността и да отбележи нов етап в развитието си, като оператор част от групата на COSMOTE.
През ноември 2006 г. GLOBUL посрещна своя 3 милионен абонат. В края на 2007 г. броят на абонатите на компанията надвишава 3,8 милиона. Направените значителни инвестиции в разширение и оптимизация на мрежата позволяват на компанията да предлага висококачествени услуги на своите многобройни клиенти.
През 2008г. GLOBUL с помощта на ЕС инвестира над половин милион лева в обучение на служителите си с цел повишаване на ефективността при обслужване на клиенти и постигане на тяхната по-висока удовлетвореност. Освен стремежът за по-качествено обслужване на клиентите, през 2008г. компанията започна дългосрочен проект, целящ опазване на околната среда. За първи път, българска телекомуникационна компания предлага дългосрочен план от мерки и инициативи, насочени към намаляване на въздействието от дейността й върху околната среда, насърчаване на рециклирането и повторната употреба на мобилни устройства и за подкрепа на обществени проекти в тази насока.
Услугите
Ние предоставяме на своите клиенти пълния спектър от телекомуникационни услуги: мобилни, фиксирани и пренос на данни, за да гарантираме свобода и удоволствие от общуване без ограничения. Инвестираме непрекъснато в иновативни решения, за да отговаряме на постоянно променящите се нужди на нашите клиенти. Превръщаме предизвикателствата в наше предимство, за да продължаваме да сме заедно. Към края на 2010 г. GLOBUL има 3,9 милиона потребители, услугите на компанията са достъпни за 99.98% от населението на България и на 99.23% от територията на страната, а UMTS мрежата на компанията покрива 88.96% от населението на страната. Роуминг услуги предлагаме в над 180 страни в партньорство с повече от 400 международни телекомуникационни мрежи.
Компанията притежава и лиценз за фиксирана телефония. GLOBUL бе първият мобилен оператор в България, предложил интегрирано решение за фиксирана и мобилна телефония – т.н. мобилна виртуална частна мрежа (mVPN), както и първата SIM карта с два мобилни номера GLOBUL 2in1.
От 2007г. предоставихме на нашите клиенти най-ниските цени в България за разговори в роуминг в страните от Европейския съюз, а от 2008г. предложихме нови, атрактивни цени за роуминг в страните извън Европейския съюз (ЕС). GLOBUL стартира и услугата 3G Video Portal, която включва телевизия в реално време, новини, времето и изглед от камери, разположени в ключови точки на столицата и зимните курорти. Компанията ни предложи на пазара смартфоните с марка BlackBerry, чрез които потребителите получават лесен и сигурен достъп до мобилна телефония, електронна поща, Интернет, текстови и мултимедийни съобщения, личен органайзер и корпоративни приложения в едно единствено устройство. В края на 2007 г. предоставихме фиксирана телефония на своите корпоративни клиенти с услугата GLOBUL Office Zone, а през 2008г. започнахме да предлагаме фиксирани услуги за частни абонати, чрез GLOBUL Student Zone. Това е поредната иновативна услуга от GLOBUL, която предлага на клиентите ни качествено, лесно за употреба и гъвкаво комуникационно решение.
Търговската мрежа
Компанията развива широка мрежа за дистрибуция. GLOBUL предлага своите продукти и услуги в над 430 търговски обекта в цялата страна. Официални представители на GLOBUL са Germanos, GlobalNet и Internity. Компанията разполага с мрежа от 145 представителни магазина. Успешно партнираме с над 3000 дистрибутори и доставчици.
Екипът
В GLOBUL работят повече от 1300 млади и висококвалифицирани специалисти. Вярваме, че професионализмът, уважението и постоянно високото качество на предлаганите решения са ключът към трайното доверие.