“Югоизточна Европа – нашият основен пазар е най-бързо развиващата се икономическа зона в Европа. Главното предизвикателство пред нас е да растем с темп който значително надхвърля този на икономиките в региона. Стратегията която следваме за инвестиции в нови технологии, иновации, географско разширение, нови продуктови гами и навлизане в нови сектори вече няколко години подред дава добри резултати. Но считаме, че само това не е достатъчно.
За следващото десетилетие ние си поставяме една необичайна цел - превръщането на “Каолин” в “зелена” компания.
Огромни усилия ще са необходими за една минна компания като “Каолин” да достигне до етап, при който да въздейства на околната среда много повече благоприятно, отколкото увреждащо. Но ние сме твърдо решени да го направим, защото вярваме, че “зелената” ориентация е стратегически по-отговорния модел за нашето развитие, а от бизнес-гледна точка може би ще се окаже и доста печелившо начинание.
“Зелената” стратегия включва няколко елемента:
На първо място това е ориентацията към производство и предлагане на продукти и решения насочени към опазване на различни компоненти на околната среда, като например варовик за сероочистващи инсталации за топлоелектрическите централи, селектирани пясъци за филтриране на питейни води и др.
В момента нашият фокус е да предлагаме на нашите традиционни клиенти от сектора на стъклото и керамиката продукти и решения, които водят до повишаване на енергийната ефективност и респективно по-ниски емисии на въглероден двуокис.
Разработваме технологии и цели нови гами продукти предназначени за строителството и други сектори, които се базират на комплексното използване на суровините от основните ни находища и които водят до генериране на нулев или минимален отпадък.
“Зелената” стратегия разбира се означава модернизиране на нашите производства така, че да генерираме минимални емисии на въглероден двуокис, който е основния причинител на глобалните промени в климата. Вече нито едно от производствата ни да не ползва течни горива или въглища.
Сигурни сме, че сред вас – нашите клиенти и партньори ще намираме все повече последователи в нашите усилия. Така клуба на “зелените” компании ще расте и сме горди да бъдем един от неговите първи членове.